Tips om gennemfører en vellykket præsentation

Uanset om du er en studerende, en fuldtids medarbejder eller lederen af en bog klub, der er en opgave, der er svært at undgå: offentlige taler.

Skulle give en tale eller præsentation foran en gruppe er noget, der er uundgåelig i de fleste menneskers liv. Men det behøver ikke at være en skræmmende situation. Med den rette forberedelse, kan du kanal din offentlige taler stress i en effektiv, mindeværdige præsentation.

De følgende tips vil hjælpe dig yderligere din ydeevne, når du foretager en præsentation og holde stress under kontrol.

* Forberede på forhånd. Øve din præsentation foran et spejl, videokamera, lille publikum eller med en båndoptager vil hjælpe du føler dig mere tryg levere det.

* Hjælpe dig slappe af med et supplement. En sublinguale spray, såsom Stress og spændinger, et produkt fra “Spray” linje af all-naturlige retsmidler, kan hjælpe.

Stress og spændinger indeholder ingredienser, der midlertidigt lindre symptomerne af nervøsitet og angst, hjælper dig med at fokusere mere på din præsentation snarere end stress forårsaget af offentlige taler. Denne spray opfylder alle Food and Drug Administration retningslinjerne for god fremstillingspraksis og blev udviklet af læger. For mere information, besøg eller ring (866) 412-7827.

* Ved dine omgivelser. Ankomme til stedet, hvor præsentationen tidligt så du kan sætter dig ind i stuen. Få der tidligt også vil give dig tid til at afprøve udstyr, som en computer eller en projektor, som du vil bruge.

* Holde det struktureret. Når du skriver din præsentation, fokusere på ikke mere end tre centrale elementer. Diskutere alt for mange emner kan give lytterne et overload af information.

Også, at holde præsentationen interessant, Sørg for at det har en begyndelse, midte og afslutning. Start din tale med en indledende bemærkning, spørgsmål eller med humor at fange publikums opmærksomhed. Dernæst give publikum de vigtige oplysninger. Så er færdig med et stærkt tilbud, spørgsmål eller oplysning, der vil være mindeværdige til din lyttere. -NU